недеља, 9. јун 2013.

GRMI A PONEKAD I SEVA

Volim energetska praznjenja, oluje, nadmoc prirode, to me fascinira. Oduvek sam volela onaj naboj pred letnje oluje,  kada se u jednom trenutku pred prve daske nadolazeceg vetra u vazduhu oseca vlaga i kada ptice zacute.
Juce me je oluja i pljusak sa grmljavinom podsetio na mnogo toga sto volim.
Malo dalmatinsko mesto, tesnac, most i pomahnitala crkvena zvona ciji se zvuk probija kroz talase dok se nebo sastavlja sa morem. Znak da ribari nadju put ali i da ne ulaze u luku. Zvono,  svetlost, prasak  a u nekoj sekundi zatisja njakanje “tovara” iz brda.  Svetlosni bicevi koji udaraju po nekoj svojoj logici kojih se nisam plasila, plasila sam se tog zvona i tog ubrzanog ritma, kao da pomahnitala zivotinja ropce u nekom bolu. 
Od malena sam naucna da se ne plasim nego da brojim i znam koliko je kilometara udaljeno mesto na kome se po mom tadasnjem uverenju srucila sva ta buka. Oluje na selu su bile drugacuje. Gromovi su uvek udarali u jablane kod cesme nekih kilometar od kuce.Obavezno je nestajala struja a mi smo igrali tablic.
Citam reakcije posle jucerasnjeg nevremena, slike panike zbog usuda koji se spustio i doneo slonove koji su popadali na Beograd. Slazem se, nije prijatno, nije uobicajeno ali nisu slonovi. Nema gde da otece voda, reke su tekle ulicama. Stvarno, dobro je da se nismo podavili, jer slivnici ne rade. Ako smo preziveli i potope od sneznih vejavica koje su blokirale grad onomad, kad mu vreme nije usred zime valjda nas nista nece dotuci. Mozda doduse grad, evo skoro da nas ubi. Sve se predstavlja apokalipticno, dobro jos i imamo glave na ramenima. Oluja kao oluja, normalna pojava u prirodi pracena grmljavinom pljuskom a ponekad i gradom, koji napravi stetu. To se valjda i danas uci u skoli, vazdusne mase, topao , hladan vazduh i ostalo. U gradu je bilo strasno, prva recenica u svakom razgovoru.

Ode mi prica u sreh, a htela sam samo da kazem da sam se juce setila nekih lepih nevremena.

Нема коментара:

Постави коментар